קטגוריה: Emotional literacy

שבעה דרכים לטפח אמפטיה אצל ילדים

  העולם בימינו הוא אנכי, אין ספק בכך, וגם מי שיטען שכך הוא טבע האדם, חייב להסכים שאותו טבע האדם היה שונה בעבר. פעם מישהו עורר את תשומת ליבי לכך שאפילו החטיפים נהיו אנכיים יותר. השמות של פעם היו בייגלך, רוגלך, ואילו השמות המודרניים הם כיפלי, ביסלי… יהיה המצב אשר יהיה, עדיין מוטל עלינו לעודד אמפטיה אצל ילדינו. גם אם… Read more →

לימוד כישורים חברתיים רגשיים חלק 1

לפני שנתחיל באיך ללמד ילד כישורים חברתיים רגשיים אנו צריכים קודם להבין תהליך אחד בסיסי בתקשורת הילד עם החברה ובתהליך עיבוד המידע שלו. בעיקרון הילד עובר שישה שלבים כתגובה למצב מסוים עד שהוא פועל. קריאת הרמזים האפקטביים (עצמו, אחרים) הערכה מהירה של המצב. פירוש הרמזים, המניע או הכוונה. הבהרת המטרות של עצמי. פתרונות אפשריים. קבלת החלטה. פעולה לפי ההחלטה. בואו… Read more →

הבעות פנים

לימוד רגשות לילדים 2

בהמשך לחשיבות לימוד אוצר מילים של רגשות לילדים, מאוד יעזור אם תעשירו את הסביבה של הילד במשחקים עם מילי רגשות, בפוסטרים עם תמונות ומילים של רגשות. הילד יכול לצייר בעצמו אפילו תמונות כאלו, כך הוא יהנה וירגיש יותר חלק מהלימוד. אתם יכולים לצלם את הילד במצבים שונים ואחר כך להכין לו ספר רגשות אישי משלו! מאוד כיף, תראו שזה יהפוך… Read more →

דרכים ללמד ילדים אוצר מילים בנושא רגשות

דיברנו בעבר על חשיבות הלימוד לילדים של אוצר מילים בנושא רגשות. אולם מה הם דרכי הלימוד? ובכן, הדרך הראשונה היא כמובן לימוד ישיר – לבחור פעם בשבוע מילה בנושא רגשות, בקצב של מילה בשבוע אוצר המילים שלהם יגדל מאוד, מעבר לאוצר מילים של אדם בוגר ממוצע, שמכיר בקושי עשר מילים. צורת הלימוד תהיה להציג להם תמונה של מישהו שמביע את… Read more →

רגשות

חשיבות אוצר מילים בנושא רגשות לילדים

לפני שניגשים בכלל להתחלת התהליך של שליטה על רגשות, אנו צריכים ללמד את הילד איזה רגשות קיימים, להעשיר את אוצר המילים שלו בקשר לרגשות – ללמד אותו לזהות איך הוא או מישהו אחר מרגישים. אם הילד יודע איך הוא מרגיש, הוא יכול להגיד לעצמו, היי, אני מרגיש שאני ממש מקנא! ואז לחשוב איך אני מטפל בקנאה, או להביע את זה… Read more →