קטגוריה: בחר את עצמך

שבעה דרכים לטפח אמפטיה אצל ילדים

  העולם בימינו הוא אנכי, אין ספק בכך, וגם מי שיטען שכך הוא טבע האדם, חייב להסכים שאותו טבע האדם היה שונה בעבר. פעם מישהו עורר את תשומת ליבי לכך שאפילו החטיפים נהיו אנכיים יותר. השמות של פעם היו בייגלך, רוגלך, ואילו השמות המודרניים הם כיפלי, ביסלי… יהיה המצב אשר יהיה, עדיין מוטל עלינו לעודד אמפטיה אצל ילדינו. גם אם… Read more →

התחדשות

מערכת ההתחדשות

דיברנו בעבר על חלק מנזקי הלחץ ועל המערכת בגוף שתפקידה לתקן את נזקי הלחץ, מערכת ההתחדשות. חלק מהדברים שנבדקו מחקרית ונמצאו שעוזרים להפעלת מערכת ההתחדשות בגוף: תפילה מדיטציה או מיינדפולנס (עדיף פעמיים ביום) יוגה, טאי צ'אי ליטוף חיות מחמד התנדבות בצורה של עזרה לזולת, חמלה לזולת אז למרות הדברים השליליים בקשר ללחץ, בכל זאת צריכים לשמוח שיש תקווה ואופטימיות, ואלו דברים פשוטים… Read more →

משחק עם ילד גורם אושר

רבים בגלל הילדים?

השפעת הילדים על היחסים בין בני הזוג אלו לא חדשות אלא ישנות, אבל ידוע שזוגות עם ילדים בדרך כלל פחות מאושרים (צר לי לאכזב את מי ששומע את בפעם הראשונה…). חלק מהסיבות ברורות, פחות זמן להספיק דברים, פחות זמן איכות להורים, אולם גם דברים יותר שליליים, רבים בגלל הילדים, יש יותר לחצים, דאגות, וכמובן שרגשות אלו משפיעים גם על היחסים… Read more →

מה האמת? השכל או המציאות?

בשני ספרים חדשים שיצאו, מספרים הכותבים על כמה מחקרים מעניינים שהתפרסמו. אחד מהם מראה בבירור כיצד השכל משפיע על תפיסת המציאות. במחקר הנ"ל הוצג קטע שבו מצולם כיצד המשטרה מפזרת הפגנה. לחלק מהצופים נאמר שההפגנה הייתה נגד הפליה בגיוס לצה"ל (בכתבה המקורית הפרטים שונים, מצורף קישור למטה) ולחלק מהצופים נאמר שההפגנה היא נגד פינוי ההתנחלויות. הצופים התבקשו לתאר את התנהגות המפגינים,… Read more →

זיהוי דפוס מחשבה גדל שגוי

כל המחנכים דואגים רבות לגבי המוטיבציה של החניכים. הם רוצים שהם יאהבו ללמוד, ושיהיו מתמידים ועקביים כשהם עומדים למול אתגרים לימודיים. הם לא רוצים שהחניכים יאבדו כיוון כשהם נתקעים, עושים טעויות או מקבלים ציונים מאכזבים. בהקשר הזה נכנס המושג דפוס מחשבה גדל לתמונה. דפוס מחשבה גדל הוא האמונה שכישורים ויכולות הם דברים הניתנים לפיתוח עצמי, בעזרת עבודה קשה, אסטרטגיות טובות… Read more →

דפוס חשיבה גדל

התרגום המדיוק הוא "דפוס חשיבה צמיחתי", אבל זה היה נראה לא טבעי, לכן כתבתי גדל, אבל הרעיון זהה: אתה לא קבוע במקום! כל דפוסי המחשבה ניתן לשיפור. אין כזה דבר אני לא יודע, יש אני עדיין לא יודע. אבל התפיסה הזאת היא לא נחלת הכלל, צריך ללמוד וללמד אותה לילדנו. כי מהצד השני עומד דפוס מחשבה מקובע (או קבוע). בדפוס מחשבה… Read more →