קטגוריה: פעילות ילדים

שינוי בתפיסה מוריד לחצים מבני נוער

כבר כתבנו כאן בעבר על דפוס חשיבה של גדילה (growth mindset), מומלץ לחזור ולהזכיר לעצמנו. בניסוי שנעשה בבית ספר תיכון לימדו קבוצה של בני נוער לפתח דפוס חשיבה גדל. לימדו אותם שמעמד חברתי הוא דבר משתנה. שאם מישהו "מנדה" אותם אין זה אומר שיש בהם משהו מולד שאי אפשר לשנות, וגם אין זה אומר שאותו אחד שפגע בהם הוא רע. אנשים הם יצורים… Read more →

שבעה דרכים לטפח אמפטיה אצל ילדים

  העולם בימינו הוא אנכי, אין ספק בכך, וגם מי שיטען שכך הוא טבע האדם, חייב להסכים שאותו טבע האדם היה שונה בעבר. פעם מישהו עורר את תשומת ליבי לכך שאפילו החטיפים נהיו אנכיים יותר. השמות של פעם היו בייגלך, רוגלך, ואילו השמות המודרניים הם כיפלי, ביסלי… יהיה המצב אשר יהיה, עדיין מוטל עלינו לעודד אמפטיה אצל ילדינו. גם אם… Read more →

לימוד כישורים חברתיים רגשיים חלק 1

לפני שנתחיל באיך ללמד ילד כישורים חברתיים רגשיים אנו צריכים קודם להבין תהליך אחד בסיסי בתקשורת הילד עם החברה ובתהליך עיבוד המידע שלו. בעיקרון הילד עובר שישה שלבים כתגובה למצב מסוים עד שהוא פועל. קריאת הרמזים האפקטביים (עצמו, אחרים) הערכה מהירה של המצב. פירוש הרמזים, המניע או הכוונה. הבהרת המטרות של עצמי. פתרונות אפשריים. קבלת החלטה. פעולה לפי ההחלטה. בואו… Read more →

הבעות פנים

לימוד רגשות לילדים 2

בהמשך לחשיבות לימוד אוצר מילים של רגשות לילדים, מאוד יעזור אם תעשירו את הסביבה של הילד במשחקים עם מילי רגשות, בפוסטרים עם תמונות ומילים של רגשות. הילד יכול לצייר בעצמו אפילו תמונות כאלו, כך הוא יהנה וירגיש יותר חלק מהלימוד. אתם יכולים לצלם את הילד במצבים שונים ואחר כך להכין לו ספר רגשות אישי משלו! מאוד כיף, תראו שזה יהפוך… Read more →

רגשות

חשיבות אוצר מילים בנושא רגשות לילדים

לפני שניגשים בכלל להתחלת התהליך של שליטה על רגשות, אנו צריכים ללמד את הילד איזה רגשות קיימים, להעשיר את אוצר המילים שלו בקשר לרגשות – ללמד אותו לזהות איך הוא או מישהו אחר מרגישים. אם הילד יודע איך הוא מרגיש, הוא יכול להגיד לעצמו, היי, אני מרגיש שאני ממש מקנא! ואז לחשוב איך אני מטפל בקנאה, או להביע את זה… Read more →