קטגוריה: רגשות ועסקים

קואצ'ינג על הצד השלילי

במאמר על קואצי'נג עם חמלה דיברנו החשיבות להביא את האדם למצב רגשות חיוביים, כדי שיהיה פתוח לקבלת מידע ורעיונות, ויוכל להרגיש בליבו את החלומות, את העתיד, את השאיפה לדברים טובים יותר, ועל ידי כך יוכל לעשות שינויים. אולם יש עוד מצב של רגשות, מצב הרגשות השליליים, ולמרבה הפלא גם הם נצרכים, שכן הם חלק מתהליך הקואצ'ינג. כי אמנם המצב החיובי… Read more →

יש כאן ריח של לחץ?

ידוע כבר זמן רב שרגשות הם מדבקים. שאם אתה מגיע שמח הביתה/למשרד, אתה יכול להדביק אחרים בשמחה שלך. מחקר שנעשה באחרונה גילה שאם אתה לחוץ, אתה מזיע, וזו זיעה שונה מזאת של פעילות גופנית, ואחרים בסביבתך יכולים להריח ולזהות  זאת. במחקר התגלה שכשאנשים הריחו שהאדם ממולם הוא לחוץ, הם גם דירגו אותו בתור אדם בעל פחות ביטחון עצמי, פחות ראוי… Read more →

Neuroscience

מדעי המוח וקואצ'ינג

כדי להבין יותר לעומק את מהות הקשרים החברתיים כמו בין מנהל ועובדים, או בין יועץ למיועץ, נסקור בקצרה כמה מושגים שיעזרו לנו בהמשך בצורה פרקטית. מחקרים גילו שיש לנו שתי רשתות קוגנטיביות עיקריות במוח. הרשת מונחית המשימה (task positive network). כשרשת זו פעילה, אנו מסוגלים בצורה הטובה ביותר לפתור בעיות, תרגילים מתמטיים, להתרכז ולבצע פעולה אנליטית. הרשת השניה היא רשת ברירת המחדל (default… Read more →

חמלה

קואצ'ינג עם חמלה

קואצ'ינג (אימון אישי) והנהגה, מושגים שונים אכן, אך בכוונה חיברתי אותם, שכן מטרת שניהם לגרום לשינוי התנהגות אצל אדם אחר. קואצ'ינג עסקי "סטנדרטי" בתור התחלה בואו ונבחין בין שני סוגי קואצ'ינג עיקריים, ישנו קואצ'ינג המוכר היום בעסקים והוא קואצ'ינג שמטרתו להוביל את המתאמן להשגים ומקומות גבוהים יותר, אולם כל זה לפי הבנתו של המאמן, המאמן מנסה לשים את עצמו במקומו… Read more →

מנהיגות

כישוריים רגשיים וחברתיים בניהול

"אינטלגנציה רגשית משמעותית פי שניים מרמת המשכל וידע טכני ביחד בקביעת רמת ביצועי העובד" אותם כישורי אינטלגנציה רגשית שמבדילים בין המנהלים המוצלחים למנהלים הפחות מוצלחים, הם גם אלו שמבדילים בין העובדים המוצלחים לעובדים הפחות מוצלחים. תחשבו פעם על עובד שממש אהבתם, אותו אחד שהייתם רוצים לשכפל אם היה אפשר. אילו תכונות היו לו? לעומת זאת תחשבו על עובד שהייתם רוצים… Read more →