כישוריים רגשיים וחברתיים בניהול

"אינטלגנציה רגשית משמעותית פי שניים מרמת המשכל וידע טכני ביחד בקביעת רמת ביצועי העובד"

אותם כישורי אינטלגנציה רגשית שמבדילים בין המנהלים המוצלחים למנהלים הפחות מוצלחים, הם גם אלו שמבדילים בין העובדים המוצלחים לעובדים הפחות מוצלחים.

תחשבו פעם על עובד שממש אהבתם, אותו אחד שהייתם רוצים לשכפל אם היה אפשר. אילו תכונות היו לו?

לעומת זאת תחשבו על עובד שהייתם רוצים שהיה פשוט נעלם, שהיה חוסך מכם את הצורך להתמודד איתו ואת הצורך לפטר. אילו תכונות היו לו?

בדרך כלל אותו העובד היקר, המוצלח, זה שמעורר בנו רגשות חיוביים, הוא אחד שאיכפת לו להצליח טוב יותר, שמעורב במה שקורה, שמצד אחד משתף אותך כשקורה משהו אך לא רץ אליך כל פעם, מסתדר עם אחרים, יודע להודות בטעות, לא מנסה לקחת קרדיט של אחרים.

אנו רואים שוב שהדבר המבדיל בין האנשים היותר מצליחים לאלו שפחות, הוא דבר סט של כישורים רגשיים, ולאו דווקא ידע מקצועי.שיתוף פעולה

יתכן שאתם מבזבזים עשרות אלפי שקלים על הכשרה קוגנטיבית במקום שתשקיעו בהכשרה רגשית

מחקרים שנעשו בחברות ברחבי העולם ובהם נעשו ניסיונות לגלות מהם הכישורים של האנשים שזוהו על ידי אחרים כאנשים בעלי הביצועים הטובים ביותר חילקו את התוצאות לשלושה סטים של כישורים:

כישורים סף

כמובן שיש לנו את סט כישורי הסף, אותם שאתה חייב לדעת כדי בכלל להיות במשחק. כמו ידע מקצועי, חוקים, תקנות וכו'. בלי זה אתה לא יכול להיות אפילו בממוצע. אולם תוספת בכישורים אלו לא יוסיף לביצועים שלך, הם רק יביאו אותך לרמה ממוצעת.

כישורי אינטלגנציה רגשית

סט הכישורים הרגשיים כולל בדרך כלל מודעות עצמית רגשית – להכיר את הרגשות של עצמך ולשים לב מה אתה מרגיש כשאתה מקבל החלטות, שליטה עצמית רגשית – ניהול הרגשות, לא להתרגש מהלחץ, לא להכנס למתקפת רגשות, לא להגיד דברים שאחר כך אתה תצטער עליהם. מוטיבציה, האם אתה יכול לצעוד בדרך למטרות ולערכים שהצבת לעצמך.

כישורי אינטלגנציה חברתית

אמפתיה – האם אתה יכול להבין את רגשות הצד השני, האם אתה רוצה להבין? האם אתה יודע להקשיב? הקשבה אקטיבית הוא סוג של כישרון. יכולת שיתוף פעולה, עבודה בצוות, ניהול יחסים, התמודדות עם קונפליקטים. אנשים נהנים לעבוד איתך?